baetens

Veerle Baetens lokt meer bioscoopbezoekers dan 3D Kuifje!

Bron: Starway Film Distribution

“Code37 – De Film” maakte gisteren een opmerkelijke start in de bioscopen. Met een stevige 8.063 bezoekers is dit het 2e beste Vlaamse startcijfer ooit, na Loft. De overweldigende opkomst op de feestelijke première maandag, alsook de vele positieve reacties van het publiek hebben zich dus overduidelijk vertaald in een massale toestroom naar de bioscoopzalen.

Code 37 – De Film klopt in de meeste Vlaamse bioscopen dan ook “The adventures of Tintin – the secret of the unicorn“. In de Gentse Kinepolis bijvoorbeeld zijn zelfs meer dan dubbel zoveel bezoekers naar Code 37 – De film gaan kijken dan naar Kuifje.

“Dat de Vlaamse film het goed doet, was al lang geweten gelet op de succesen van o.a. De helaasheid der dingen, Zot van A en Rundskop. Dat het Vlaamse publiek zich niet langer laat leiden door Amerikaanse barnum-media-campagnes en toch kiest voor eigen producties, is een gigantische opsteker voor alle Vlaamse filmmakers”

aldus Dirk Impens, producent van Code 37 – De Film.

Trailer:

Code 37 – De Film” is een productie van vtm & Menuet en wordt geregisseerd door Jakob Verbruggen. De film is de eerste Vlaamse film die verdeeld wordt door Starway Film Distribution.

Officiële Synopsis:
Een bekende schrijver wordt aangerand in een sex-cinema. Hij had er een afspraakje met Roos, een jonge studente die bijklust als prostituee. Al snel wordt duidelijk dat er wel meer studentes actief zijn in de prostitutie. Voldoende reden voor Hannah en haar team om undercover te gaan in club Sin City, een vrijhaven voor iedereen die het daglicht schuwt en voor meisjes die er hun klanten oppikken.
Wanneer Hannah en haar team ontdekken dat de eigenaar van zowel de sex-cinema als van Sin City de oom van Roos is, neemt de hele zaak een persoonlijke wending. In de eerste plaats voor Hannah, want zij weet als geen ander hoe zwaar familiegeheimen kunnen wegen…

Cast: Veerle Baetens, Michaël Pas, Marc Lauwrys, Gilles De Schryver, Geert Van Rampelberg, Ben Segers, Carry Goossens, Jurgen Delnaet, Nathalie Meskens, Peter De Graef, Maaike Neuville en Aline Van Hulle.

Officiële Website: http://www.code37defilm.be

© Cineme.be
Stijn

Film houdt me ten allen tijde bezig. Zowel online als offline, privé als voor het werk. Misschien zelfs dat ik erover droom. Ondergedompeld worden in een goed verhaal, afstand kunnen nemen van alles, in levens binnenkijken, werelden ontdekken of gewoon genieten van de beelden, dat is het helemaal.

12 Comments

  1. boee dit begrijp ik nu niet. kuifje zal toch wel een betere film zijn dan deze afgeleide film van een serie. deze laat ik totaal aan mij voorbij gaan.

  2. raar dat kuifje minder bezoekers haalt :( code 37 is niets voor mij

  3. Het publiek heeft het altijd bij het rechte eind…

    • meestal is het publiek fout vind ik. snap niet waarom iedereen avatar zo goed vond of casino royale. magere verhaaltjes tot en met. doordenk films zijn spijtig genoeg geen garantie op succes maar pure afgezaagde shit wel.

  4. Bij “Code 37″ speelt een héél ander concept mee. De laatste aflevering van het tweede seizoen eindigt met een knaller van een cliffhanger en direct na de aflevering wordt er gemeld dat de ontknoping volgt in de film…
    Bij “Tintin” lijkt de promocampagne gewoonweg te mager uit te vallen. Zeker als we vergelijken met die rond “The Smurfs”. Spielberg heeft volgens mij ook een beetje pech dat deze film NA “The Smurfs” uitkwam. Beide zijn 3D animatie en voor veel mensen is dat één pot nat – ondanks het feit dat “Tintin” met een compleet ander principe werkt. Nu, in ieder geval weten we dat “The Smurfs” nogal tegenviel en dan is de publieke opinie al snel gevormd. Velen zullen dus aannemen dat dit bij “Tintin” ook zo zal zijn.

    De schuldige volgens mij is dus de magere promo in combinatie met het uitkomen na “The Smurfs” én het feit dat velen waarschijnlijk wel voor “Tintin” hadden gekozen, maar te benieuwd zijn hoe het met Hannah Maes en haar companen afloopt.

    Nochtans zou slechte timing voor een grote Amerikaanse productie niet mogen. Maar het zou mij niet verbazen mocht er enige arrogantie geweest zijn over de beschouwing hoe het kleine België zou reageren op de ‘eer’ die ons is toegelegd met de verfilming van “Tintin”… of misschien ben ik zelf te zwart-wit aan het denken.

  5. Sven, mijn excuses maar ik moet je even tegenspreken.
    Er is bijzonder veel geld gepompt in de promo voor Kuifje. Overal in het straatbeeld was Kuifje aanwezig.
    Dat er geen smurfendag met Kuifje georganiseerd werd, ligt aan het feit dat Kuifje zich richt op een ouder publiek en met andere woorden niet een publiek dat het leuk zou vinden om rond te lopen als het hoofdpersonage.

    Het ligt niet aan de promo, noch aan de film, volgens mij (en de film doet het trouwens helemaal niet slecht) maar het feit dat de smurfen (wat een kassasucces was) beter scoren is dat die zich véél meer richte op 1 doelgroep (kinderen) en dat de smurfen ook bij een breder publiek geliefd zijn. Kuifje blijft zo’n beetje een strip voor het canvas publiek ;-)

    Nochtans was Kuifje 1000 keer beter dan de smurfen!

    • Ik heb het niet over de Smurfendag, maar bv de actie die in Delhaize was… Eerst was er – en dat is het geluk voor de makers – een paar jaar terug het stickeralbum bij Delhaize, dat enorm populair was en dan met het uitkomen van de film nog eens de popjes en bijzonder veel andere randartikelen die te koop waren – tot Smurfenmayo toe!
      In verhouding daarmee vind ik de Tintin promo zeer mager.
      Desondanks lijkt het me ook onterecht hoor.

      • Neen ze gebruiken andere outlets voor Kuifje te promoten. Meer volwassenere outlets dan voor Smurfen dat valt meteen op. Kuifje glazen bij Total. Kuifje tekeningen bij de Standaard. … Ze doen zeer veel eigenlijk voor Kuifje. Alleen kan de marketing niet zo kinds gericht zijn omdat de film zich niet op kinderen richt.

  6. ik begrijp totaal niet dat ze dan voor code 37 kiezen ipv kuifje. zie nu juist het programme van metropolis en nu begrijp ik het wel er zijn maar 2 keuzes kuifje of code 37 de rest is ofwel al lang in bios of trekt op neit veel. nu ik weet dat ge seizoen 2 moet gezien hebben ga ik deze zeker niet zien of kopen op dvd want reeks nog nooit uitgezien op tv altijd die reclame!!!

    • Ik heb de twee seizoenen gevolgd en moet toegeven dat ik die best wel oké vind hoor. Zelf ben ik er minder gevoelig aan maar de laatste aflevering stopte wel op een ‘spannend’ moment. Verschiet er absoluut niet van dat die in de eerste periode veel volk lokt. Alleen denk ik dat het publiek sneller zal wegblijven van “Code 37″ en dat de gehele bezoekerscijfers van “Tintin” een pak hoger zullen liggen.
      Denk ook wel dat de makers van “Code 37″ er voor gezorgd hebben – waarsch door afschuwelijke flashbacks – dat de film te volgen is voor mensen die de reeks niet gezien hebben.

  7. de reeks kan wel oke zijn daar niet van maar reclame ergert mij dus zap ik altijd weg en kom ik altijd te laat terug. tegenwoordig is het in om tussen twee seizoenen of na laatse seizoen nog een film uit te brengen (24, prison break, mogelijk fc kampioenen, sex and city) maar de meerwaarde ontgaat mij totaal. ze op dvd kopen zie ik niet direct zitten.
    tintin zal zowiezo hogere cijfers halen bij ons dan code 37 daar twijfel ik niet aan want nu is het herfstvakantie en iedereen wil kuifje zien in 3d want thuis steld dit niets voor en code 37 kunt ge altijd nog thuis zien op dvd.

    • Ikzelf neem de programma’s die ik wil zien op met de digicorder en spoel de reclame dan door. Over het nut van het bestaan van een film rond de reeks moet ik je wel een beetje bijtreden. De meerwaarde zie ik hier ook niet direct in. Hoogstwaarschijnlijk – als er een derde seizoen komt – zal die tegen dan ook wel op tv getoond worden. Mocht ik moeten kiezen in de cinema zou het zeker “Tintin” zijn.

Leave A Comment

Connect with Facebook