mothersday

eOne DVD review: “Mother’s day”

Mothers-Day-DVD

De film draait rond een stelletje criminelen die door omstandigheden in hun ouderlijk huis terecht komen. Maar dat huis blijkt ondertussen door andere bewoond. Dus volgt er al snel een homejacking waarbij al even snel sprake is van enige mishandeling.

Mothersday 5

U hoort het al, op zich is het concept behoorlijk dunnetjes maar we moeten toch duidelijk stellen dat we er minder van hadden verwacht. Op de DVD hoes staat namelijk: ‘From the director of Saw II, III en IV’. We vermoeden dat dit erop staat om de verwachtingen behoorlijk naar beneden te halen. Waardoor je een beter film te zien krijgt, dan je verwacht. En bij ons was dit zeker zo. De regisseur van “Saw II”, Darren Lynn Bousman, pronkt nu niet bepaald bovenaan onze top-10 van favoriete regisseurs, misschien dat hij met z’n aankomende “11-11-11” wél eens echt kan overtuigen. Daar komt nog eens bij dat de (bovenstaande) cover lijkt verdacht veel op een foute horror-prent maar een bloederige thriller lijkt ons correcter, alweer een nieuw filmgenre… ;-)

Mothersday 4

Rebecca de Mornay staat prominent op de DVD cover. Deze dame kan acteren en dat bewijst ze ook weer in “Mother’s day”. Ze zet een sterke ‘mother’ Koffin neer. Het personage’s duistere kantje is schrikbarend. De Mornay kan acteren, daar mag eigenlijk geen twijfel over bestaan. Haar palmares spreekt dit desondanks compleet tegen. En ook “Mother’s day” is nu niet meteen een Oscar-winnende prent. Volgens ons is dit voornamelijk te wijten aan het feit dat ze véél te weinig hoogstaande projecten aangeboden krijgt.

In een interview over deze film liet ze wel onmiskenbaar verstaan dat ze zéér te spreken is over de acteerprestaties van haar kroost:

Just want to say, the actors playing my 4 kids are fantastic, and I’m very proud of them, as Mother, but also as Rebecca.

Mothersday 3

En dat is een gevoel dat wij eigenlijk wel met haar delen. In een film van dit kaliber verwachten we geen hoogstaande prestaties te zien en die hebben we ook niet echt gekregen. Maar an sich waren alle acteurs op de set van “Mother’s day” op z’n minst degelijk te noemen.

Zowel de kroost van ‘de Mornay': Patrick Flueger (“the 4400″), Deborah Ann Woll (“True blood”), Warren Kole (“A Love Song for Bobby Long”, “24”) en Matt O’Leary (“Live Free or Die Hard”, “C.S.I”) als de overige cast-leden Jaime King (“Pearl Harbour”, “Sin City”), Briana Evigan (“S. Darko”, “Step Up 2: The Streets”), Shawn Ashmore (“X-men”, “X2″, “X3″), Frank Grillo (“Warrior”, “Minority report”), Lyriq Bent (“Four brother”, “Saw II, III, IV”), … presteren meer dan behoorlijk.

Mothersday 2

Het verhaal is matig, de cast is vrij goed maar de cinematografie is bij momenten voor verbetering vatbaar. De camera is niet altijd even stabiel maar wat ons vooral opviel is dat “Mother’s day” het soms moet hebben van zijn expliciete beelden. Als een personage iemands vingers breekt door er veelvuldig met een biljartbal op te kloppen, dan zie je dat overduidelijk in beeld. Enige ruimte voor verbeelding en subtiliteit is hier dus allerminst. Leuk, maar je moet er wel van houden. Wij kunnen dit wel eens waarderen maar hier maakt dit er de film helemaal niet beter op, het was in feite bij momenten zelfs helemaal [spoiler]Zo probeert iemand te vluchten en verwond ze haar bij tijdens de vluchtpoging. Dit wordt zo duidelijk in beeld gebracht dat je het gevoel krijgt dat dit nog van belang zal zijn, maar en dit is een minieme spoiler dat bleek dus niet zo.[/spoiler]

Mothersday1

Ach ja, je krijgt in feite waar voor je geld. Als je je verwacht aan een topper, zul je bedrogen uitkomen. Maar als je een ontspannend (spannend)filmpje zoekt waar verder niets meer achter te zoeken valt, dan durven we deze wel aan te raden. De film zal je niet bij het haar grijpen, zal je allicht ook niet bijblijven maar vervelen doet ie zeker niet!

Een 6/10, het is mooi weer… we zijn gul vandaag :-)

Genre: Horror / Thriller
Speelduur: 112 min.
Release: 30 augustus 2011

Deze film is te huur/te koop op Blu-ray & DVD!

• marc

gaat ze (rebecca de mornay) hier ook uit de kleren?  dat zou al een pluspunt zijn om deze te kopen.

• Koekie

Marc is duidelijk een meerwaardezoeker.

• marc

ge moet wel toegeven dat ze niet mis is. gisteren never talk to strangers en god created woman gezien daarom dus de vraag. ho oud is die eigenlijk al wan ze speelt percies niet mer inzoveel films

• Anoniem

Rebecca De Mornay werd geboren als Rebecca Jane Pearch op 29 augustus 1959. Met andere woorden ze is 52 jaar en 4,3 maanden oud ;-)

• marc

Heb dat ook juist gezien op imdb en was verbaast. Bij de film never talk to strangers was ze zeker geen lelijke hoop dat ze mooi oud is geworden want sommige actrices laten van alles doen om er jong uit te zien. zou rebecca iets hbben laten doen?

• Anoniem

Ik zal je moeten teleurstellen Marc.

Rebecca’s kleren blijven ten allen tijde aan ;-)

• marc

spijtig maar ga deze toch kopen alleen voor rebecca. Ik vind dat wel een knappe actrice die toch wel goed kanacteren

• Koekie

Niks tegen de vrouw haar uiterlijk, maar als je op basis daarvan een dvd koopt…

• marc

er zijn veel films die ik heb gekocht alleen voor de actrice vb erin brochovic (roberts).

• Tommy

Ik zou niet weten wat daar mis mee is als fan. Derbij Rebecca DM = MILF. Tot zover het puberale : ) ikzelf heb ook heel wat films in collectie, zowel goede als minder goede, gewoon als fan gekocht.

• Koekie

No comment on that, maar als je fan bent koop je toch ook die waar ze wel hun kleren in aanhouden? Anders kan je je gading beter zoeken in een ander genre ;)

• Tommy

Ik denk trouwens dat vrouwen daarin niet veel beter scoren als het op hun acteurs aankomt hoor ; ) en wees gerust, het meerendeel van mijn collectie is heus wel gericht op de euh meerwaardezoeker

• Koekie

Mijn reactie was in de eerste plaats voor Marc bedoeld en dan nog, niet zo serieus te nemen hoor ;). En als je het hebt over dat deel van de vrouwelijke bevolking hebt dat in groten getale naar Twilight deel zoveel trekt, dan heb je waarschijnlijk wel gelijk ;). Gelukkig voel ik me niet zo aangetrokken tot de borstkas van Taylor Lautner dat ik per se naar die crap moet gaan kijken :p.

• Yves

gisteren gezien en viel reuze mee. de gegijzelde maken wel wat fouten en daardoor worden de gijzelnemers wel brut. hoop dat hier toch een vervolg op komt. ik geef die toch 7/10

fijn dat je ervan genoten hebt, Yves :)